Családi Adókedvezmény / Anyák SZJA mentessége

2025.08.19

 Két karodban gyermek vagyok, hallgatag. 

 Két karomban gyermek vagy te, hallgatlak. 

 Két karoddal átölelsz te, ha félek. 

 Két karommal átölellek s nem félek. 

/Radnóti Miklós/ 


Mit érint a változás ?


- SZJA kiterjesztése  

- Családi adókedvezmény emelése 

- CSED és a GYED SZJA mentessége 





- SZJA kiterjesztése : 


A 4 vagy több gyermeket nevelő édesanyák szja mentessége már 2020. január 01-től bevezetésre került, és élethosszig tart.

Most úgy tűnik eljött az ideje a kiterjesztésnek, és ezt majd fokozatosan fogják bevezetni.


3 gyereket nevelő édesanyák szja mentessége 2025. október 01-től,

2 gyermek esetén már több lépcsőben lesz, 

2026. január 01-től a 40 év alatti, 

2027. január 01-től a 40 és 50 év közötti, 

 2028. január 01-től az 50 és 60 év közötti, 

2029-ben pedig a 60 év feletti.


Egy könnyebben áttekinthető összefoglaló táblázatban is mutatom.


Mikor lesz egy nő jogosult az szja mentességre? 



 Annak a hónapnak az első napján, amikor 2, vagy több gyermeket nevelő anyának minősül. 

 30 év alatti egy gyermeket nevelő anya Vér szerinti, vagy örökbefogadó szülő legyen, és családi pótlékra jogosult legyen. 

 Ha már nem jogosult családi pótlékra, a jogosultsága legalább 12 évig fennált. 

 Ha a családi pótlék haláleset miatt szűnt meg, úgy kell tekinteni, mintha a jogosultság 12 évig fennált volna. 



Milyen jövedelmekre érvényes a szja-mentesség? 


- Alapértelmezésben: munkaviszonyból származó jövedelemből érvényesíthető a kedvezmény!

- Bérbeadás, vagy magánszemélytől származó jövedelem, vagy passzív jövedelem nem képezi a kedvezmény alapját. 

-  Ha valaki olyan bevétel is kap, amely nem alkalmazható, úgy bevételarányosan kell kiszámítani. 

 

- Családi adókedvezmény emelése :


Hogyan változik a családi adókedvezmény? 


 2025. július 01-től: 

 1 gyermek esetén 15 000 Ft, 

 2 gyermek esetén 30 000 Ft, 

 3 vagy több gyermek esetén 49 500 Ft a családi adókedvezmény nettó összege. 


 2026. január 01-től a kedvezmény összege tovább nő: 

1 gyermek esetén 20 000 Ft, 

2 gyermek esetén 40 000 Ft, 

3 vagy több gyermek esetén 66 000 forintra.







Jó tudni....... !


Csak a személyi jövedelemadóból vonható le a családi adókedvezmény? 


Nem, 

Amennyiben a jogosult személy személyi jövedelemadója nem elegendő ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználja a családi adókedvezményt, 

 Akkor a TB járulék csökkenthető ezáltal. 





- CSED és a GYED SZJA mentessége


Milyen korú gyerekre jár a családi adókedvezmény?



 A családi adókedvezmény legkorábban a magzat 91 napos korától. 
 Orvosi terhesgondozási igazolás szükséges. 
 A kedvezmény 16 éves korig jár alapesetben, ami hosszabb is lehet, ha a gyermek nappali tagozaton tanul.
 


Hogyan lehet élni a családi adókedvezménnyel? 


 
A kedvezmény igénybe vehető év közben, a munkáltatónak adott adóelőleg nyilatkozattal, 
 vagy az adóévre vonatkozó szja bevallásban utólag is. 



Megmarad a 25 évalattiak szja mentessége is? 


Igen, 

 Sőt, az új rendszerben előfordulhat, hogy ha valaki fiatalon vállal 2, vagy három gyereket, 

 Ebben az esetben élete végéig nem kell személyi jövedelemadót fizetnie. 



Ez egy új Generáció lesz aki sosem tapasztalja majd meg milyen SZJA fizetni. 



Jelentkezz a fenti Űrlap kitöltésével és felveszem veled a kapcsolatot.

Időpont foglalási űrlap

Foglalj időpontot időben. A foglalásodra e-mailben vagy telefonon válaszolok.


Share
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el